Pages

۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

سیستم فاسد بانکداری - کانادا




توضیح مترجم
ویکتوریا دختر ۱۲ سالهٔ کانادایی بصورتی ساده در مورد سیستم بانکی و چگونگی کلاهبرداری آن صحبت می‌کند. با خواندن این توضیح ساده به شباهت سیستم بانکی در نظام‌های مختلف سرمایه داری کنونی - نظام مبتنی بر بانک‌های خصوصی - پی می‌بریم. در این بین کشورهایی مانند ایران که هنوز درگیر منجلاب خصوصی سازی‌های گسترده نشده‌اند - لااقل تا قبل از هدفمندی نشده بودند - ملاحظه و اطلاع هر چه بیشتر از نظام‌های اقتصادی پیش‌تر خصوصی سازه شده تجربه‌ای ارزشمند است. 
بی‌شک سرمایه داری کنونی سعی در یکپارچه سازی وضع موجود در سراسر دنیا دارد و انزوای کشورهایی که زیر بار خصوصی سازی و نظام مدرن بانک محور کنونی نرفته‌اند موید این مدعاست. 
حتما ویدیو رو مشاهده کنید.
--------------------------------------------------------------------------------


سیستم فاسد بانکداری



تا حالا فکر کردین چرا کانادا بدهی داره؟ تا حالا فکر کردین چرا دولت، کاناداییارو مجبور به پرداخت این همه مالیات می‌کنه؟ تا حالا فکر کردین بانکدارهای بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی دارن پولدار‌تر می‌شن و بقیهٔ ما نه؟ تا حالا فکر کردین چرا بدهی ملی بیش از ۸۰۰ میلیون دلاره؟ یا چرا ما ۱۶۰ میلیون دلار در روز صرف سود بدهی ملی می‌کنیم؟ که می‌شه ۶۰ میلیارد دلار در سال! تا حالا فکر کردین که این ۶۰ میلیارد دلار تو جیب کی میره؟ 

 چیزی که من کشف کردم اینه که بانک‌ها و دولت ساخت و پاخت کردن که مردم کانادا رو به بردگی مالی بگیرن. 

 من با شما سه نقطهٔ عطف رو در میون می‌گذارم و امیدوارم که جرقه‌ای کافی برای تحریک نگرانی و علاقهٔ شما برای ادامهٔ تحقیق بوسیلهٔ خودتون باشه و شما رو برای توقف این عمل مجرمانه علیه مردم کانادا با دولتتون درگیر کنه. 

 ابتدا، اختصارا بانک کانادا رو ارزیابی می‌کنیم. سپس، خواهیم دید که امروزه سیستم بانکداری چگونه کار می‌کند. و در آخر، راه حلی مداوم رو به شما پیشنهاد می‌دم که می‌تونیم اون رو به دولت مون برای عمل عرضه کنیم. 



بانک کانادا 


شخص کمتر شناخته شده‌ای در تاریخ کانادا جرالد گراتان مک گییر است. وکیل بود، عضو پارلمان و شهردار ونکوور. 

 کمک او به کانادا شاید یکی از عالیترین‌ها در تاریخ ما باشه. او از ایجاد بانک ملی کانادا با یگانه هدف تولید و مدیریت پول کانادا حمایت کرد. این بانک در ۳ جولای ۱۹۳۴ و با مالکیت کاناداییان شکل گرفت. 

 تا دههٔ ۱۹۷۰، بخاطر بانک کانادا، بدهی ملی کانادا روی حد ثابت قابل مدیریتی نگه داشته شده بود تا اینکه دولت تصمیم به اجرای چیزی که حالا به عنوان سیستم مدرن بانک داری می‌شناسیم گرفت سیستمی که پول مردم کانادا رو می‌چاپه. خب حالا اونا چطور ما رو می‌چاپن؟ 

امروزه سیستم بانک داری چطور کار می‌کنه

 بگذارید توضیح بدم که امروزه بانک‌های خصوصی و دولت ما چطور کار می‌کنند: ابتدا دولت کانادا از بانک خصوصی پول قرض می‌کند. بعدش اونا پول بر پایهٔ بدهی رو با سودی مرکب به کانادا (کشور) قرض می‌دن. سپس سال به سال دولت شروع به بالابردن مالیات کاناداییا می‌کنه، بمنظور پس دادن سود حاصل از بدهی ملی که بصورت لگاریتمی در حال رشده. نتیجه، تورم، پول واقعی کمتر برای خرج در اقتصادمان، و استفادهٔ پول واقعی برای پر کردن جیب بانک‌ها. 

 هم چنین، دولت به بانک‌ها امکان قرض دادن پولی که وجود نداره رو بصورت وام می‌ده. در واقع وقتی که یه بانک به شما رهن می‌ده، که به معنای واقعی کلمه یعنی ٬ تعهد فنا٬ یا وقتی که وام می‌ده، بانک‌ها در واقع به شما پول نمی‌دن. یه دکمه رو در کامپیوتری فشار می‌دن و پول جعلی رو از هوا تولید می کنن. اونا در واقع این پولو تو صندوق‌های بانک ندارن. در حال حاضر بانک‌ها فقط ۴ میلیارد دلار ذخیره دارن در حالیکه بیش از ۱. ۵ میلیون میلیارد دلار قرض دادن. 

 بقول گراهام تاورز ٬٬ هر زمان که یک بانک وامی رو می‌ده اعتبار تازهٔ بانکی بوجود می‌یاد - سپرده‌های جدید - پول مدل جدید. اگه بخوایم قضیه رو باز کنیم، تمام این پول مدل جدید به صورت قرض از بانک بیرون می‌اد. از آنجاییکه وام‌ها بدهی هستند، در سیستم فعلی کل پول بصورت بدهی است. ٬٬

 چیزی که برای من جالبه اینه که حتی عیسی در انجیل متی آیهٔ ۲۱، تبدیل کنندگان پول رو از معبد بیرون کرد چون در حال دستکاری پول رایج برای دزدیدن از مردم بودند. 

 بانک‌های خصوصی دقیقا مانند مبدلین پول در انجیل متی آیهٔ ۲۱ هستند، اونا دارن کلاهبرداری می‌کنن و پول مردم کانادا و در نتیجه آزادی شون رو می‌دزدن، و باید متوقف بشن. 





 سیستم بانکی چطور باید کار کند

 در یک مصاحبهٔ غیر معروف آقای مک گییر از آقای تاورز پرسید ٬٬ چرا یه دولت با قدرت تولید پول باید اون قدرت رو به یک سازمان انحصاری خصوصی بده، و بعدش اون چیزی رو که خود پارلمان می‌تونه تولید کنه رو قرض کنه، و با سود تا مرز ورشکستگی ملی برگردونه؟ ٬٬

 آقای تاورز پاسخ داد، ٬٬ اگر پارلمان بخواد فرم عملکرد سیستم بانکداری رو تغییر می ده ومطمئنا در محدودۀ قدرت پارلمانه. ٬٬
 به عبارت دیگر، اگر دولت کانادا برای کشور به پول احتیاج داشته باشه می‌تونه اون رو مستقیم از بانک کانادا قرض کنه. بعدش مردم مالیات عادلانه‌ای رو برای بازپرداخت بانک کانادا می‌پردازن؛ این پول حاصل از مالیات در عوض به زیرساخت‌های اقتصادی بازتزریق می‌شه و نتیجتا بدهی محو می‌شه. کانادایی‌ها دوباره با پول واقعی بجای پول بدهی به عنوان بنیان ساختار اقتصادیمان رستگار می‌شن. 


 درمورد بدهی ای که باید به بانک های خصوصی ئرداخت بشه، ما بسادگی از بانک کانادا می خوایم که به مقدار این بدهی پول چاپ کنه و این پولو بهشون بده، و بدهی بانک کانادا رو صاف کنه. و آره، ما قدرت و حق قانونی این کار رو داریم.

نتیجه گیری

 در نتیجه، بصورت دردناکی آشکار شده، حتی برای من، یک کانادایی ۱۲ ساله، که ما توسط سیستم بانک داری و یک دولت همدست چاپیده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتیم. چی کار خواهیم کرد تا این جرم رو متوقف کنیم؟ چه کار خواهیم کرد تا تضمین کنیم که نسل بعد آزاد و بدون اقتصاد برپایهٔ بدهی که اون‌ها رو بردهٔ بانک دار‌ها می‌کنه زندگی خواهد کرد؟ 

 مارگارت می‌د این عبارتو گفته و امیدوارم که همهٔ شما اونو بخاطر بیارین ٬٬ هیچ وقت شک نکن که گروه کوچکی از مردم بتونن دنیا رو تغییر بدن. درواقع، این تنها چیزیه که همیشه اتفاق افتاده. ٬٬




ویکتوریا دختر ۱۲ ساله ی کانادایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر